måndag 27 augusti 2012

40

I lördags hade jag sjuttonårsfest hemma hos mig. Den röda luvan kom när jag var lagom berusad och kramade mig lite hårdare och lite längre än alla andra. 

Mitt huvud tätt intill ditt. Min hand på din axel. 

Rödluvan dansar fult men är bra på att övertala och helt plötsligt stod vi i underkläder bredvid varandra i en pool. 

En hand på magen. En arm om axeln.  

Underkläderna förflyttades upp till duschen och Rödluvan bad mig också duscha men modet jag skulle fått av Sam var slut på simsalabim så hur skulle jag då våga? 

En fråga. En blick jag inte vågade möta. 

När vattnet slutade rinna och jag bytte blöta underkläder till mjuka tröjor satt Rödluvan på trappan och rökte. 

"Jag fimpade i din blomkruka hoppas det var okej" 

Sen blev klockan jättesent. Vi la oss i en stor hög på soffan och våra kroppar var inte ens 1 centimeter ifrån varandra. Du frågade om du fick stanna. Självklart, svarade jag. 

När det blev just ute förflyttade vi oss från min soffa till min säng. Där låg vi hela natten, orörliga, och höll om varandra. Jag utan byxor. Rödluvan utan tröja. 

Min hand i din. Inga läppar som möttes. 

När den fruktade morgonen kom åkte du och samtidigt som du lämnade huset kom klumpen i magen och jag förbannade mig själv som aldrig vågade. Aldrig vågade duscha. Aldrig vågade kyssa. 

Och nu ligger jag här. Utan din kropp bredvid min och jag vet inte vad jag känner alls. Jämför mina känslor med vad jag känner för personen jag fortfarande är kär i. Jag undrar när det ska ta slut. Jag undrar när dom får in nytt mod på simsalabim. Skulle behöva det. 

1 kommentar:

  1. Vill stämma Simsalabim.
    Och du skriver så fint. It breaks my heart every time

    SvaraRadera